LinkedIn heeft een speciale knop gelanceerd die het makkelijk maakt voor mensen om specifieke bedrijven te volgen: de Follow Company button.
Je hebt op LinkedIn persoonlijke profielen en bedrijfsprofielen. Bedrijfsprofielen geven informatie over een bedrijf, de medewerkers en de producten en diensten. Een krachtige eigenschap van bedrijfspagina’s is dat je aanbevelingen kunt vragen voor je producten en diensten Om deze pagina’s aantrekkelijker te maken, heeft LinkedIn al eerder de mogelijkheid toegevoegd om statusupdates te plaatsen. Dit is vergelijkbaar met het prikbord op facebook fanpages.
LinkedIn bedrijfspagina van Webmonnik.nl
Om de bedrijfspagina’s meer te promoten is er nu een speciale knop beschikbaar waarmee mensen je LinkedIn bedrijfspagina direct kunnen volgen. Deze knop plaats je op je website / weblog. Er zijn twee smaken: met en zonder counter.
Het nut van de Follow Company button
Mensen die je bedrijf volgen op LinkedIn, zien al je status-updates in hun timeline. Op deze manier blijf je top-of-mind. Dit heeft alleen zin als je interessante berichten plaatst en dit met enige regelmaat doet. Realiseer je dus goed of je in staat bent om ook op LinkedIn updates te plaatsen. Als je doelgroep op LinkedIn zit, dan zijn bedrijfspagina’s in zijn algemeen erg interessant en statusupdates van je bedrijf zouden dan eigenlijk onderdeel moeten worden van je contentstrategie. De follow-knop op je site hoort daar dan ook bij!