Blogposts voor je bedrijfsvermelding op Google
Google heeft een nieuwe interessante functie uitgerold voor Google Mijn bedrijf. Het is voor beheerders van bepaalde type locaties in Google Mijn bedrijf, nu mogelijk om micro blogposts te plaatsen. Deze posts worden bij de bedrijfsvermelding in de zoekresultaten getoond. Dit kan voor extra exposure zorgen!
De blogposts kunnen maximaal 300 worden lang zijn. Daarnaast kan je een foto plaatsen. Je kunt ook een knop met een link toevoegen. En het is het mogelijk om van het bericht een evenement te maken.
Posten via Google Mijn Bedrijf
Beheerders van locatiepagina’s in Google Mijn bedrijf kunnen blogposts toevoegen aan een locatie. Dit kan via de optie Berichten op het dashboard van je locatie.
Hierna kan je het bericht maken en een knop toevoegen.
Vrijwel direct na het publiceren is de blogpost beschikbaar. Deze wordt getoond bij je bedrijfsvermelding in de zoekresultaten. Je kunt er mooie samenvatting publiceren van belangrijk en relevant nieuws. Ook kan je gaan experimenteren met aanbiedingen en het promoten van producten & diensten. Zorg dat het relevant is, want mensen hebben jouw bedrijf gevonden en zijn dus in je geïnteresseerd.
De resultaten meten
Als je meerdere berichten publiceert, dan kan je door de berichten scrollen.
Zorg dat je de link naar je website tagt, zodat je het verkeer en de eventuele conversies via de blogposts, goed door kunt meten. Bijvoorbeeld:
?utm_source=maps&utm_medium=organic&utm_content=tite-blogpost&utm_campaign=post
Toevoegen aan je contentstrategie?
Deze nieuwe functie van Google is interessant omdat het je een extra mogelijkheid biedt om relevante content te tonen aan mensen die naar jouw bedrijf op zoek zijn. Omdat de opties beperkt zijn, kost het ook niet veel tijd. Ik ben benieuwd of deze positie voor extra traffic gaat zorgen. Dat is een kwestie van testen. Uiteraard moeten je blogposts wel relevant zijn en verleidelijk. Als je werkt met de trackingcode kan je in Analytics precies zien wat wel en wat niet werkt en het allerbelangrijkste: zien wat het je oplevert!
Maak slim gebruik van deze nieuwe optie. En als de resultaten goed zijn: voeg het toe aan je contentstrategie.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!