Blogposts voor je bedrijfsvermelding op Google

Google heeft een nieuwe interessante functie uitgerold voor Google Mijn bedrijf. Het is voor beheerders van bepaalde type locaties in Google Mijn bedrijf, nu mogelijk om micro blogposts te plaatsen. Deze posts worden bij de bedrijfsvermelding in de zoekresultaten getoond. Dit kan voor extra exposure zorgen!

De blogposts kunnen maximaal 300 worden lang zijn. Daarnaast kan je een foto plaatsen. Je kunt ook een knop met een link toevoegen. En het is het mogelijk om van het bericht een evenement te maken.

Posten via Google Mijn Bedrijf

Beheerders van locatiepagina’s in Google Mijn bedrijf kunnen blogposts toevoegen aan een locatie. Dit kan via de optie Berichten op het dashboard van je locatie.

Blogposts voor je bedrijfsvermelding op Google

Hierna kan je het bericht maken en een knop toevoegen.

Blogposts voor je bedrijfsvermelding op Google

Vrijwel direct na het publiceren is de blogpost beschikbaar. Deze wordt getoond bij je bedrijfsvermelding in de zoekresultaten. Je kunt er mooie samenvatting publiceren van belangrijk en relevant nieuws. Ook kan je gaan experimenteren met aanbiedingen en het promoten van producten & diensten. Zorg dat het relevant is, want mensen hebben jouw bedrijf gevonden en zijn dus in je geïnteresseerd.

Blogposts voor je bedrijfsvermelding op Google

De resultaten meten

Als je meerdere berichten publiceert, dan kan je door  de berichten scrollen.

Blogposts voor je bedrijfsvermelding-op Google: meerdere items

Zorg dat je de link naar je website tagt, zodat je het verkeer en de eventuele conversies via de blogposts, goed door kunt meten. Bijvoorbeeld:

?utm_source=maps&utm_medium=organic&utm_content=tite-blogpost&utm_campaign=post

Toevoegen aan je contentstrategie?

Deze nieuwe functie van Google is interessant omdat het je een extra mogelijkheid biedt om relevante content te tonen aan mensen die naar jouw bedrijf op zoek zijn. Omdat de opties beperkt zijn, kost het ook niet veel tijd. Ik ben benieuwd of deze positie voor extra traffic gaat zorgen. Dat is een kwestie van testen. Uiteraard moeten je blogposts wel relevant zijn en verleidelijk. Als je werkt met de trackingcode kan je in Analytics precies zien wat wel en wat niet werkt en het allerbelangrijkste: zien wat het je oplevert!

Maak slim gebruik van deze nieuwe optie. En als de resultaten goed zijn: voeg het toe aan je contentstrategie.

2 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *