Wie is Webmonnik.nl?

Webmonnik.nl is Rogier MostertWebmonnik.nl is Rogier Mostert. Een praktische internetstrateeg met een duidelijke passie voor internet en met ruim 17 jaar online ervaring.

Na mijn HBO studie Vormgeving en ontwerp van interactie ben ik in 2000 begonnen bij uitgeverij IDG Communications als hoofdredacteur van het blad Net Magazine.  Dit was een geweldig  consumententijdschrift over internet dat is bedacht door Oscar Kneppers. Net Magazine schreef over basale zaken als leuke websites en hoe je veilig surft. Kan je het voorstellen dat amper 13 jaar geleden mensen niet wisten hoe het internet werkte?

De lezers van het eerste uur waren de early adaptors en wilden meer weten. Vandaar dat ik het blad begin 2002 omgevormd heb naar Net Professional. Een vakblad voor webdevelopment, webdesign en e-business. In plaats van “hoe e-mail ik” schreven we nu “hoe configureer ik mijn e-mailserver”. Hoewel het blad redelijk succesvol was besloot de uitgever halverwege 2003, toch om er de stekker uit te trekken. Dit had vooral te maken met de voortsleep van de gebarsten internetzeepbel en de moeilijke advertentiemarkt.

Dankzij Net Magazine en Net Professional heb ik de opkomst, de hype en de zeepbel-klap van Internet, van heel dichtbij meegemaakt. Een ontzettende boeiende en leerzame periode waarin ik ook heel veel interessante mensen heb ontmoet. Ik kijk dan ook nog regelmatig naar de schitterende documentaire Magic Mind die voor mij illustratief is voor deze periode.

Net Magazine

Computer!Totaal en NetOpus

Na Net Magazine en Net professional, heb ik nog ongeveer een jaar gewerkt als adjunct-hoofdredacteur voor het consumenten tijdschrift Computer!Totaal. Aansluitend heb ik ad interim zes maanden gewerkt voor NetOpus. Een vaktijdschrift voor netwerk- en systeembeheerders.

Full service internet bureau

Na de uitgeverswereld heb ik de overstap gemaakt naar de bureauzijde. Ik ben in dienst getreden bij het Haarlemse bedrijf Netexpo Internet en heb daar gedurende 6,5 jaar diverse functies vervuld, waaronder projectmanager, accountmanager en marketing manager. De laatste 2,5 jaar was ik actief als internetstrateeg. In die rol heb ik een aparte business unit opgezet met online marketing als focus. Daarnaast adviseerde ik klanten op het gebied van online marketing in de breedste zin van het woord. Van concepting tot realisatie. Mijn technische kennis, ervaring met content en mijn brede kennis van internet, kwamen perfect tot recht in deze rol.

Boeken en workshops

De afgelopen tien jaar heb ik legio artikelen geschreven en 14 boeken voor diverse uitgeverijen. Mijn laatste boeken hadden als onderwerp Internetmarketing, Webanalytics, weblogs en WordPress. Omdat ik het leuk vind om kennis over te dragen verzorg ik ook vaak lezingen, trainingen en workshops.

Boeken van Rogier Mostert

Webmonnik.nl

Eind 2010 heb ik de beslissing genomen om mij volledig te focussen op online marketing als zelfstandig ondernemer via Webmonnik.nl. Hierdoor kan ik met mijn kennis bedrijven volledig adviseren op het gebied van online marketing op een manier die het beste bij mij past. Ik zoek namelijk altijd naar een strategische samenwerking in plaats van u-vraagt-wij-draaien. Dankzij mijn pro-actieve aanpak ontstaat er vaak een inspirerende samenwerking die een positief effect heeft op het eindresultaat.

De kennis die ik heb wil ik graag delen met mijn klanten en omdat bijna alles meetbaar is te maken zijn de resultaten van mijn werkzaamheden ook inzichtelijk en dus volledig transparant.

Header Webmonnik.nl

Zie ook: