Lokale marketing is voor ondernemers met een fysieke vestiging erg belangrijk. Er ontstaan steeds meer plaatsgebonden diensten en sociale netwerken die een meerwaarde bieden voor particulieren en bedrijven zich via internet en/of smartphone binnen een bepaald gebied oriënteren. En wie doet dat nu niet? Denk hierbij aan adresgegevens, tips, aanbiedingen, seller ratings, aanbevelingen, etc.
Ondernemers die slim op lokale marketing via internet inspelen, zullen hier direct van profiteren. Regionaal is het concurrentieveld immers kleiner dan wanneer je globaal probeert op te vallen en omdat veel ondernemers er nog niet mee bezig zijn, val je nog sneller op.
Denk concreet aan:
- Goed scores via local search in zoekmachine Google.
- Geografisch getargde advertenties (bijvoorbeeld via AdWords of LinkedIn).
- De juiste vermelding op Google Places / Maps en Google+ Local.
- Meer exposure met Google bedrijfsfoto’s
- Slimme lokale optimalisatie middels facebook fanpages en LinkedIn bedrijfspagina’s
- Optimalisatie content (tekst) website voor lokale vindbaarheid.
- Strategie en venue-schap foursquare.
- Training en praktische uitleg.
- etc.
Wat kan Webmonnik.nl voor je betekenen op het gebied van lokale marketing?
Aan de hand van je organisatie, je doelstellingen en je doelgroep(en) adviseert Webmonnik.nl hoe je lokale marketing optimaal inzet voor jouw organisatie. Naast advisering gaat Webmonnik.nl ook concreet voor je aan de slag, zodat je er direct van profiteert. Wil je ook het juiste advies om lokale marketing voor jouw onderneming succesvol in te zetten? Vul dan hier onder je gegevens in, of bel direct met 06 44 056 709.
Zie ook:
- Webmonnik.nl blogpost: Ontdek de kracht van het inchecken
- Webmonnik.nl blogpost: De online marketing trends van 2011